Aktualności
PAŹDZIERNIK – wierszyki i piosenki
PAŹDZIERNIK – wierszyki i piosenki
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, oczka zamykają.
wędrują z buzi do brzuszka.
Smaczne są i bardzo zdrowe
gruszki i jabłka surowe.
Jedzą je Zosia i Witek,
ale tylko te umyte.
kasztanami sobie gram.
kasztanami sobie gram. /2x
wleźć na drzewo wielki trud.
wleźć na drzewo wielki trud. /2x
i zasypią cały plac.
i zasypią cały plac. /2x
a za gruszką dwa jabłuszka.
I śliweczka też by chciała,
ale jeszcze jest za mała.
Wrzesień
W miesiącu wrześniu nasze dzieci uczyły się piosenek i wierszyków:
„Jestem sobie przedszkolaczek”
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.
co za pęd, co za pęd,
żółte światło – pas na jezdni,
teraz skręt, teraz skręt.
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą muszę kiedyś być. (bis)
aut jest sto, aut jest sto,
zmiana świateł – tu czerwone,
a więc stop, a więc stop.
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą muszę kiedyś być. (bis)
trzeba znać, trzeba znać,
muszę wiedzieć kiedy jechać, kiedy stać.
gdy zajdzie taka potrzeba – w głowie są gotowe.
997 – tu policję się wzywa,
998 – straż pożarna przybywa,
999 – ważne życie i zdrowie
jedzie na sygnale szybkie pogotowie.
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2016/2017
,,Dziecko chce być dobre
Jeśli nie umie – naucz
Jeśli nie wie – wytłumacz
Jeśli nie może – pomóż”
Janusz Korczak
WRZESIEŃ 2016
Adaptacja – sierpień/wrzesień
Pierwsze dni w przedszkolu są trudne zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica, dlatego tak ważny jest czas adaptacji.
Okres ten daje możliwość poznania nowego i ciekawego świata, innego niż doświadczało ono w rodzinnym domu.
By dziecko łagodnie mogło przejść ten trudny dla niego etap w życiu, warto zastosować się do wymienionych poniżej zasad:
1. Zanim dziecko zacznie uczęszczać do przedszkola:
– pozytywne nastawienie rodziców do przedszkola,
– oswajanie dziecka z przedszkolem (np. zabawy w przedszkole, zapoznanie z budynkiem, skorzystanie z Dni Otwartych),
– uczenie samoobsługi,
– zwiększenie kontaktów z rówieśnikami (np. place zabaw, salony zabaw),
– przyzwyczajanie dziecka do rozłąki.
2. Pierwsze dni w przedszkolu:
– stopniowe przyzwyczajanie do placówki (krótki czas pobytu, bez posiłków),
– dziecko może zabrać ze sobą ,,cząstkę domu” (zabawkę, kocyk),
– rozstanie rodzica z dzieckiem powinno być krótkie,
– określenie przez rodzica czasu przyjścia po dziecko (np. po obiedzie, po podwieczorku).
Stosując się do powyższych zasad przyśpieszymy proces adaptacji dziecka w przedszkolu.
Dziękujemy